بورسیه استانی ایتالیا

بورسیه استانی ایتالیا

بورسیه استانی ایتالیا

یکی ازمزایای تحصیل در ایتالیا استفاده از بورسیه تحصیلی استانی است که براساس درامد خانواده دانشجو و وضعیت مالی سرپرست خانواده به دانشجو تعلق می گیرد . این بورسیه توسط استان محل تحصیل دانشجو پرداخت می شود و دانشجویانی که پرداخت هزینه هی دانشگاهی و هزینه خورد و خوراک برایشان سخت است می توانند از این بورسیه استفاده کنند و تمام هزینه های تحصیل و زندگی و یا بخش قابل توجه ان را پوشش دهند .

جهت استفاده از این نوع بورسیه ابتدا دانشجو باید توسط یکی از دانشگاه های دولتی ایتالیا پذیرش بگیرند . پس از اخذ پذیرش توسط دانشگاه دانشجو باید براساس شرایط شغلی و درامدی سرپرست خود وضعیت سکونت و تعداد اعضای خانواده مدارک بورسیه را اماده کنند . براساس این مدارک دانشجو اظهار می کند که امکان تامین مالی هزینه های زندگی و اقامتی خود را ندارد و با ارائه مستندات و مدارک مالی مربوطه از بورسیه استانی ایتالیا استفاده کنند .

هدف از اعطای بورسیه استانی تسهیل در امر زندگی دانشجویی دانشجویانی که با مشکلات مالی روبروهستند . متقاضیان این نوع بورسیه اکثرا دانشجویان کشورهای جهان سوم یا کشورهایی با درامد پایین اقتصادی شامل می شود . بورسیه استانی به تمامی رشته های تحصیلی و تمامی مقاطع لیسانس و فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه های دولتی و بعضی از دانشگاه های خصوصی شامل می شود . بورسیه علاوه بر دانشجویان رشته پزشکی به دانشجویان اکادمی های هنری دولتی و کنسرواتوارهای موسیقی نیز تعلق می گیرد . میزان این کمک هزینه ها در تمامی استان های ایتالیا یکسان و تا سقف ۵۲۰۰ یورو در سال به صورت نقدی و تخفیف ۱۰درصد تا ۹۰ درصد پرداخت شهریه دانشگاه و هم چنین تا ۷۰ درصد تخفیف در پرداخت هزینه خوابگاه و سلف سرویس بهره مند خواهیدشد . دانشجویان می توانند همزمان برای اقدام برای بورسیه استفاده از خوابگاه و کارت غذا را نیز درخواست نمایند که در این صورت از مبلغ بورسیه ان ها کسرمی شود . دانشجویان متقاضی بورسیه در بعضی از استان ها و دانشگاه ها از پرداخت شهریه معاف هستند یا شهریه های نسبتا پایین را به دانشگاه پرداخت خواهند کرد که در این حالت در صورتی که دانشجو در پایان سال تحصیلی واحدهای معینی را پاس کنند این مبلغ به وی بازگرداننده می شود .

یزدان گشت سفیران با سال ها تجربه و کادری متخصص یاری رسان شما عزیزان در زمینه ی اخذ ویزا،وقت سفارت و سفر میباشد.منتظر تماس شما هستیم.

جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

ویزا توریستی ایتالیا

وقت سفارت ایتالیا

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.