بیکاری مهاجران کانادا

بیکاری مهاجران کانادا

بیکاری مهاجران کانادا

کانادا یکی از مهار پذیر رین کشور های دنیا است که همه ساله مردم زیادی از سراسر دنیا به ان مهارت کرده اند اما متاسفانه اخیرا موضوعات ناامید کننده در باره ضعیت اشغال مهاجران مطرح می شود که در ادامه توضیح می دهیم

طبق تازه ترین آمار هایی که در زمینه بیکاری چه برای مهاران چه برای شهروندان کانادایی مطرح شده است امده که نرخ کلی بیکاری برای مهاجران جدید، ۱۵ درصد و برای کانادایی ها ۷٫۸درصد است.

در این گزارش ، به پارامترهای مختلفی در این زمینه اشاره شده است و دلایل متعددی در رابطه با این موضوع عنوان شده است که به طر مثال نداشتن تجربه کار کانادایی، ضعف دانش زبان و یا عدم پذیرش و تبدیل مدارک بین المللی، از آن دسته است.

این درحالیست که به اعتقاد “مجمع کنفرانس کانادا ” ، پذیرش مدارک بین المللی مهاجران، می تواند تا ۵ میلیارد دلار، به نغع اقتصاد کانادا باشد.

گزارش اخیر اداره آمار نیز حاکیست، مهاجرانی که در خارج از کانادا تحصیل کرده اند ، به نسبت متولدین این کشور، شانس کمتری در یافتن شغل، در رشته مورد نظر خود دارند. ( ۲۴درصد در مقابل ۶۲ درصد).

بیشترین فاصله بین اشتغال مهاجران و کانادایی ها در استان های آلبرتا و کبک مشاهده می شود. در آلبرتا، تنها ۲٫۹ درصد کانادایی های تحصیل کرده، بیکار هستند ، اما ۱۱٫۵ درصد مهاجران با تحصیلات مشابه در خارج، فاقد شغل تخصصی هستند.

در کبک نیز حدود ۲۰ درصد مهاجران تحصیلکرده بیکار هستند.

در تورنتو که به تنهایی ۴۵ درصد کل مهاجران کانادا را در خود جای داده ، نرخ بیکاری برای دانش آموختگان خارج از کانادا، ۱۴ درصد و برای متولدین کانادا، ۳٫۳ درصد است.

این گزارش همچنین حاکیست، در سال ۲۰۰۹، نیمی از کانادایی ها دارای تحصیلات عالی بوده اند که ۲درصد نسبت به سال ۲۰۰۶ افزایش داشته است

پارک ملی بنف

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.