کلیسای جامع سنت پل لندن

کلیسای جامع سنت پل لندن

کلیسای جامع سنت پل لندن

کلیسای سنت پل یکی از جاذبه های تاریخی لندن به شمار می رود.

این بنا یکی از ساخته های معمار معروف انگلیسی، کریستفر رن می باشد که کاخ همپتون پالیس و کنسینگتون از دیگر ساخته های او می باشد.

زمانی که کریستفر رن مسئول شروع ساخت این کار شد، تنها قرار بود که کلیسای جامع نورمن را که سال ها مورد غفلت قرار گرفته بود بازسازی کند اما این طراح شهیر اصرار داشت تا این بنا کلا تخریب شده و از نو ساخته شود این پیشنهاد رد شد تا این که به دلیل آتش سوزی کلیسای قبلی کاملا از بین رفت و راهی جز قبول کردن این که کلیسای جدیدی ساخته شود وجود نداشت

پس از اتمام کلیسای سنت پل، بنا مورد انتقاد بسیاری از سیاستمداران در آن دوره شد و منقدان بر این باور بودند که ادغام رنسانس و قرون وسطی کار درست نیست.

بعد از حملاتی که در قرن بیستم رخ داد. در سال ۱۹۱۳ میلادی، در زمان گرفتن حق برای زنان، بمب گذاری  صورت گرفت ولی در نهایت زنان رای آوردند و اعتراض بی نتیجه بود.

در زمان جنگ جهانی دوم نیز وینستون چرچیل اعلام کرد که کلیسای جاع باید تمام هزینه ها را خود تقبل کند و از آن به بعد بود که  کلیسا تبدیل به صفحه معنوی ملت شد.

پرنس چارلز و خانم دیانا سپنسر در سال ۱۹۸۱ میلادی در کلیسای جامع سنت پل ازدواج کردند امتداد لباس پرنسس به قدری بلند بود که روی تمام پله های کلیسا کشیده می شد

کلیسا از روز دوشنبه تا شنبه، هر روز از ساعت ۸:۳۰ صبح برای بازدید عموم باز می باشد

زمان هایی که کلیسا برای انجام فعالیت های مذهبی بسته است اجازه ورود گردشگران داده نمی شود پس به این زماان ها دقت کنید

یزدان گشت سفیران,مرکز تخصصی وقت سفارت و پیکاپ ویزا جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

وقت سفارت انگلیس

ویزا توریستی انگلیس

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.