اطلاعاتی درمورد ارمنستان

اطلاعات ارمنستان

اطلاعات ارمنستان

ارمنستان کشوری به عنوان مرز آسیا و اروپا و همچنین بین دو دریای خزر و دریای سیاه بوده که در منطقه به نام قفقاز جنوبی قرار دارد و پایتخت این کشور شهری به نام ایروان می باشد. این کشور از شمال با گرجستان ، از غرب با ترکیه ، از جنوب با ایران و نخجوان و از شرق هم با کشور آذربایجان همسایه میباشد. از این بابت تور ارمنستان در میان تورهای مسافرتی از جایگاه خاصی برخوردار بوده و یکی از خاطره انگیزترین تورها محسوب میشود.

در ارمنستان مکانهای تفریحی زیادی وجود دارد که در زیر به تعدادی از آنها اشاره کرده ایم : موزه جنگ ارمنستان – پارک آبی ارمنستان – مسجد ایروان – میدان هراپارگ – گالری ملی ارمنستان – بنای یادبود قتل عام ارامنه – مسجد ایروان – کلیسای اچمیادزین – کاسکاد (هزار پله) , ساغموسا-وانک , به معنی صومعه‌ی زبور) , نوراوانک , معبد گارنی , صومعه گغارد (اولین کلیسای غاری دنیا) , و… همچنین علاوه بر این نقاط دیدنی این کشور بعضی مناطق وجود دارند به دلیل زیبایی بسیار حتی از کنار توصیف آن هم نمیتوان بی تفاوت گذشت که از دست عبارتند از :

دریاچه سوان : این دریاچه بزرگترین دریاچه منطقه قفقاز در شمال شرقی پایتخت و در استان گغارکونیک قرار دارد. از ویژگی های منحصر به فرد این دریاچه همین بس که بزرگترین دریاچه کوهستانی آب شیرین جهان میباشد. همچنین دیلیجان نام یکی از چشمه هایی است که از این دریاچه به وجود آمده است و خود زیبایی خاص خود را دارد. ایروان : این شهر علاوه بر این که پایتخت ارمنستان است ، یه از سه شهر مهم در منطقه قفقاز جنوبی میباشد که درباره زیبایی آن میتوان این نکته را بیان کرد که به دلیل صورتی رنگ بودن سنگ بناهایش ، این شهر را صورتی نامیده اند. گالری ملی ارمنستان : این موزه در سال ۱۹۲۱ تاسیس شد که در آن آثاری ارزشمند از هنرمندان اروپایی و همچنین روس و ارمنی قرار دارد. که از آثار موجود در این موزه میتوان به آثاری از “وان دایک” وهمچنین “روبنس” اشاره کرد که از هنرمندان اروپای غربی بودند و همچنین برخی آثار از موزه های بزرگ دنیا به این موزه انتقال داده شده که از میان آنها “هریتاژ” و “ترتیاکوف” است که از موزه های سنت پترزبورگ و مسکو آورده شده اند. موزه قلعه اربونی : نام این موزه ریشه در نام پایتخت این کشور یعنی ایروان دارد که با گذر زمان تغییر کرده است. این قلعه با قدمت ۳۰۰۰ ساله به دست اپراطوری اورارتوها در جنوب شرقی ایروان فعلی بر روی تپه ای بنا شده است و در آن مجسمه هایی از اورارتوری ها وجود دارد که دیدن آنها بسیار لذت بخش خواهد بود. آدرس موزه قلعه اربونی : ارمنستان، ایروان، خیابان اربونی. ساعات بازدید از قلعه : سه شنبه تا یکشنبه : از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۳:۰۰٫ روزهای دوشنبه موزه تعطیل میباشد. موزه هنرهای مردمی : آدرس موزه : ارمنستان، ایروان، خیابان ابوویان. ساعات بازدید از موزه : سه شنبه تا یکشنبه : از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۱۶:۰۰٫ روزهای دوشنبه موزه تعطیل میباشد. موزه “سرگئی پاراجانف” : سرگئی پاراجانف فیلمساز، نقاش و عکاس معروف ارمنی بوده که خانه او در ایروان محل نگهداری از بیش از ۶۰۰ اثر او میباشد که به این دلیل به موزه تبدیل شده است که از آثار او میتوان به عروسک‌ها ، عکس‌ها ، فیلم‌ها و فیلمنامه ها ، کلاژرها و گرافیک ها اشاره کرد. آدرس موزه : ارمنستان، ایروان، خیابان دزوراقیوق
ساعات بازدید از موزه: همه روزه از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۷:۰۰. پارک دنیای آب ایروان: این پارک شامل استخر موج دریا ، سرسره آبی ، ا:.۸)تخر کودکان ، بازی های آبی ، جکوزی بار و… در فضایی به مساحت دو هکتار به صورت روباز میباشد که در این مجموعه مسابقات و بازی های گوناگونی برگزار میشود. همچنین از دیگر تفریحات و امکانات این مجموعه اجرای موسیقی زنده ، بار سرو نوشیدنی ها و رستوران غذاهای دریایی میباشد. آدرس پارک : ارمنستان ، ایروان ، خیابان میاسنیکیان ، شماره ۴۰. ساعات بازدید از پارک: از ۱ ژوئن تا ۳۰ سپتامبر. دوشنبه تا جمعه : ۱۲:۰۰ تا ۱۹:۰۰. شنبه و یک‌شنبه : ۱۱:۰۰ تا ۱۹:۰۰. مراکز خرید ارمنستان (اطلاعات ارمنستان) : بازار هنر و صنایع دستی به نام ” بازار ورنیساج”. میوه و شیرینی‌جات به نام ” بازار شوکا”.

برای مشاهده اطلاعات وقت سفارت آمریکا از ارمنستان بر روی لینک زیر کلیک کنید :

وقت سفارت آمریکا

پیکاپ ویزا آمریکا - پیکاپ ویزا کانادا - پیکاپ ویزا انگلیس - اطلاعات ویزا

اطلاعات ارمنستان
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. Cristobal می گوید

    Good .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.