ویزای شینگن اروپا

ویزای شینگن اروپا

ویزای شینگن اروپا

حتما شما هم بارها و بارها کلمه ویزای شینگن به گوشتان خورده است در این متن ما توضیحاتی درباره ویزای شینگن کشور های عضو کشور هایی که اضافه و یا کم شده اند و تاریخچه این نوع ویزا ارائه می دهیم و امیدواریم بتواند به تعدادی از سوالات ذهنی شما در این مورد پاسخ بدهد

معاهده شنگن” قراردادی است که در ۱۴ ژوئن سال ۱۹۸۵ میلادی جهت ورود آزاد ساکنین کشورهای اروپایی بدون نیاز به ویزا و کاهش مشکلات رفت و آمد آنها از جمله برچیده شدن مرزها و ایستگاههای بازرسی مرزی، درعرشه کشتی “پرنسس ماری آسترید” روی رودخانه “ماسل” نزدیک شهری به نام “شنگن” در لوکزامبورگ – مرز بین فرانسه و آلمان –  به امضای ۵ کشور آلمان، فرانسه، هلند، بلژیک و لوکزامبورگ رسید و در ۳ اکتبر سال ۱۹۹۰ میلادی پس از اتحاد آلمان شرقی و غربی، مجددا با امضای آلمان متحد تکمیل گردید.

کشورهای اتحادیه اروپا را نباید با کشورهای محدوده شنگن اشتباه نمود. برای مثال نروژ و ایسلند بخشی از شنگن هستند اما جزو اتحادیه اروپا نیستند.

مثلا انگلستان و ایرلند عضو اتحادیه اروپا هستند اما جزو محدوده شنگن نیستند.

به همین دلیل ویزا (روادید) انگلستان و ایرلند جهت ورود به شنگن بی اعتبار است و ساکنین و اتباع انگلستان و ایرلند باید به هنگام ورود و خروج از کشورهای عضو شنگن مورد کنترل مرزی قرار بگیرند.

اما کشورهایی نیز وجود دارند که از اعضای اتحادیه اروپا نبوده اما از طریق بستن قرادادهای مخصوص بخشی از محدوده شنگن بشمار میروند. برای مثال نروژ و ایسلند

ویزاهای صادر شده از سوی نروژ و ایسلند جهت ورود به همه کشورهای عضو شنگن معتبر است

٢۴ کشور عضو محدوده شنگن عبارتند از:
بلژیک, دانمارک, استونی, فنلاند, فرانسه, یونان, ایتالیا, ایسلند, لتونی, لوکزامبورگ, لیتوانی, مالت, هلند, نروژ, لهستان, پرتغال, اسلواکی, اسلوانی, اسپانیا, سوئد, چک, آلمان, مجارستان, اتریش.

آژانس مسافرتی یزدان گشت سفیران

 

نویسنده : یزدان گشت سفیران

نظرات بسته شده است.