اقتصاد کشور کانادا

اقتصاد کشور کانادا

اقتصاد کشور کانادا

کانادا یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان محسوب می شود و اقتصاد آن از تنوع و گوناگونی فراوانی برخوردار است. کانادا دارای منابع عظیم شناخته شده نفت و گاز و همچنین بزرگترین صادر کننده مواد معدنی در جهان می باشد. رتبه های اول تا پنجم جهان در زمینه تولید اورانیوم، روی، نیکل، تیتانیوم ، آلمینیوم، مس، طلا، سرب و نقره متعلق به کانادا است. در زمینه کشاورزی کانادا با توجه دارا بودن یک پنجم آبهای شیرین جهان و نیز دشتهای وسیع و حاصلخیز بزرگترین تولید کننده مواد غذایی ، سبزیجات ، گوشت ، فرآورده های لبنی در جهان می باشد.

کانادا در بین ۱۰ کشور اول تولید کننده دنیا قرار می گیرد. بیشترین شرکت های تولیدی کانادا در ۲ استان کبک و انتاریو قرار دارند. از تولیدات کشور کانادا می توان به مواد غذایی ، چوب ، کاغذ ، تولیدات فلزی ، صنایع شیمیایی و نفت اشاره کرد. کانادا از قدیم الایام ، نسبت به کشورهای همسایه جنوبی اش از سرانه رشد ناخالص کمتری برای محصولات داخلی خود برخوردار بود ، که بدین ترتیب ثروت ناخالص ملی به صورت برابری در میان مردم توزیع شده است ، که با این وجود این میزان رشد اقتصادی نسبت به رشد اقتصادی اروپای غربی بیشتر است.

از صادرات عمده کانادا می توان به : وسایل نقلیه ، محصولاتی با فن آوری بالا ، نفت و گاز طبیعی ، فلزات و محصولات برگرفته شده از جنگل و مزارع اشاره کرد آنچه که واردات عمده کانادا را در برمی گیرد ، عبارتند از : ماشین آلات و تجهیزات صنعتی مخابراتی و الکترونیکی ، لوازم اتومبیل ، مواد صنعتی ( آهن و فولاد ، فلزات گران قیمیت ، مواد شیمیایی ، پلاستیک پنبه ، پشم و سایر منسوجات ، محصولات تولیدی و غذا .)

یزدان گشت سفیران,مرکز تخصصی وقت سفارت , اخذ ویزا مولتی ۵ ساله کانادا و پیکاپ ویزا جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

ویزای مولتی کانادا

مراحل اخذ ویزا کانادا

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.