امپراطوری مردگان پاریس

امپراطوری مردگان پاریس

امپراطوری مردگان پاریس

 

شهر پاریس یکی از شهر های بزرگ توریستی دنیاست. موزه ها و بناهای قدیمی این شهر همیشه مورد توجه بازدیدکنندگان است اما دیدنی های این شهر به مکان های هایی که روی زمین هستند محدود نمی شود. تونل های باستانی زیر شهر پاریس نیز مکان های عجیب و شگفتی آوری هستند. این دخمه های زیر زمینی که طولی حدود ۳۰۰ کیلومتر دارند تقریبا به عمق ۲۰ متر زیر تمام شهر پاریس کشیده شده اند.
این تونل و دخمه ها در واقع معادن آهک بودند که در اطراف شهر قرارداشتند.از زمان روم باستان از این مهادن و سنگ های آهک برای ساخت و ساز استفاده میشده.
به نظر می رسد این تونل ها از ابتدا محل استخراج سنگ برای ساخت کاخ های اشراف پاریس بوده است و بعدها کاربردهای دیگری نیز پیدا نموده است. از سال ۱۸۱۰ بخشی هایی از تونل به محل نگهداری استخوان ها اختصاص پیدا کرد. در سال هایی که بیماری های همه گیر باعث شده بود که شهر پاریس با کمبود قبرستان دچار شود استخوان ها در این محل انبار شدند. همچنین اعدام شدگان انقلاب فرانسه و بقایای استخوان های ۶ میلیون پاریسی در آن جا قرار گرفته است. حدس زده می شود تعداد اسکلت های به جا مانده در این دخمه ها از تعداد ساکنان فعلی پاریس بیشتر باشد. سالیانه در حدود ۳۰۰ هزار گردشگر از بخش های قابل دیدن این تونل ها و دخمه های استخوان بازدید می کنند.
یک نکته جالب در باره این امپراطوری مردگان این است که در سال ۱۷۶۳ ممنوعیت تمامی تدافین در شهر صادر گشت ولی کلیسا ها با این کار موافق نبودند. این وضع ادامه یافت تا در سال ۱۷۸۰ بارانی بارید که باعث شد تمام جنازه ها از خاک بیرون آیند در این زمان بود که مقامات مجبور شدند راهی بیابند تا این امپراطوری سامان یابد.

وقت سفارت شینگن

ویزا توریستی شینگن

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.