خرافات کشور ایتالیا

خرافات کشور ایتالیا

خرافات کشور ایتالیا

 

هر کشوری سنت های خاص خود را دارد و خرافه و اعتقادات عجیب و غریب نیز جزیی از فرهنگ مردم ان کشور  هستند . این باورها هر چند ممکن است عاقلانه به نظر نرسد  اما منحصر به فرد هستند و خاص ان فرهنگ به شمار می ایند .

مردم ایتالیا خرافات مخصوص به خود را دارند و برخی از باورهای پیشینیانشان را نسل به نسل منتقل کرده اند و هنوز هم به ان پایبند هستند . برخی از این خرافات برای ما هم قابل درک و برخی دیگر بسیار عجیب و غریب هستند .

در این متن می خواهیم شما را با خرافات که در بین مردم ایتالیا رایج است اشنا کنیم .

نحسی عدد ۱۷ :

در حالی که در اغلب کشورهای جهان از جمله کشور خودمان ۱۳ را عدد شوم می دانند اما جالب است بدانید در ایتالیا عدد ۱۷ را عدد نحسی می دانند . اگر بخواهیم به دنبال ریشه ان برویم چندین جواب احتمالی پیش رویمان است محتمل ترینشان این است که عدد هفده به رومی XVII که به معنی زندگی من تمام است نوشته می شود .

به همین خاطر  این عدد را به مرگ ربط می دهند و روی برخی سنگ قبرهای قدیمی ان را حک کرده اند . اعتقاد به این نحس بودن به حدی است که بیشتر هتل های کشور ایتالیا طبقه ۱۷ ندارند . اگر در هتل های این کشور از طبقه ۱۶ وارد ۱۸ شدید تعجب نکنید .

چشم زخم :

چشم زخم یا چشم شیطان ، نگاهی از روی حسد به یک شی یا به انسان است که افراد زیادی به ان اعتقاد دارند و در فرهنگ بسیاری از کشورها به چشم می خورد . براساس این باورها چشم زخم باعث بد شانسی یا رخداد بد می شود و نمادش به صورت تک چشم است .

این اعتقاد که البته باز هم در فرهنگ ما بسیاررایج است کسی که شور چشم است را عامل بد شانسی یا اسیب های رسیده می داند و گفته می شود که این شخص من را چشم زده است .

یزدان گشت سفیران,مرکز تخصصی وقت سفارت ایتالیا,تور ایتالیا,وقت سفارت شینگن می باشد

جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

وقت سفارت ایتالیا

ویزا توریستی ایتالیا

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.