درباره شهرهای انگلیس

درباره شهرهای انگلیس

درباره شهرهای انگلیس

 

شهرهای انگلستان ، به ترتیب جمعیت عبارتند از : لندن ، بیرمنگام ، لیذر، شفیلد ، کورنوال ، برد فورد ، منچستر ، کو دورهام ، ویلت شر ، لیور پول ، بریستول ، کرکلیس و …

در ادامه بطور مختصر به ۱۰ شهر برتر کشور انگلستان ، می پردازیم .

لندن

شهر لندن ( London  ) پایتخت انگلستان و پر جمعیت ترین شهر کشور انگلستان و پادشاهی متحد محسوب می شود. این شهر قدمتی قدیمی دارد و حدود ۲۰۰۰ هزار سال پیش ، ابتدا رومی ها در آن اقامت گذیدند که ابتدا نام آن ، ” لوندونیوم ” بود . این شهر و حومه ی آن، مجموعا ۱،۵۷۲ کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیت آن در سال ۲۰۱۵،  ۸،۶۷۳،۷۱۳ نفر بود ، با تراکم جمعیت ۵،۵۱۸ نفر در هر کیلومتر مربع ، کرسی دولت پادشاهی متحد و بسیاری از دپارتمان های دولتی مانند نخست وزیری و غیره در شهر لندن قرار دارند . همچنین لندن سهم ۲۰% از نولید ناخالصی داخلی پادشاهی متحد را داراست ( ۶۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ )

در بخش آب و هوای لندن ، بطور مفصل در اینباره توضیحاتی ارائه شد.

در آمار سال ۲۰۱۱ حدود ۳۶٫۷ % از مردم ( ۲٫۹۹۸،۲۶۴ ) در خارج از برینانیا بدنیا آمده بودند ، که پس از نیویورک ، لندن دومین شهر بزرگ از لحاظ تعداد مهاجران خارجی در جهان محسوب می شود . بیشترین این تعداد را هندی ها تشکیل داده اند. از لحاظ نژادی ، ۵۹٫۸% سفید پوست ، ۱۸٫۴ % آسیایی ، ۱۳٫۳% سیاه پوست هستند و از نظر دین و مذهب ، ۴۸٫۴% مسیحی ، ۲۰٫۷ % بدون دین و ۱۲٫۴ % مسلمان هستند.

شهر کوچک سیتی لندن که درون لندن قرار دارد ، با مساحت ۲٫۹۰ کیلومتر مربع دارای ۸،۰۷۲ نفر جمعیت است .

لندن همواره یکی از برترین کشور ها در جذب گردشگران خارجی بوده و در سال ۲۰۱۵ ، از بیشترین تعداد بازدید در بین دیگر شهر های جهان ، برخوردار بود. همچنین دانشگاه های درجه یک و برتری در این شهر واقع هستند. شهردار این شهر ، صادق خان می باشد .

یزدان گشت سفیران,مرکز تخصصی وقت سفارت انگلیس در تهران,انکارا,استانبول,دبی,ارمنستان می باشد

جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

وقت سفارت انگلیس

ویزا توریستی انگلیس

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.