درباره غذاهای ایتالیا

درباره غذاهای ایتالیا

درباره غذاهای ایتالیا

تا پیش از قرن شانزدهم ، مردم دنیا با گوجه فرنگی آشنایی نداشتند و اولین گوجه فرنگی ها در آمریکا کشت شدند. اروپایی هایی که به آمریکا سفر کرده بودند این گیاه خوشمزه را با خود به اروپا و ایتالیا آوردند اما هیچ کس رغبتی به استفاده از آن نداشت ، چرا که آن را سمی می دانستند و تنها استفاده زینتی از آن می کردند تا اینکه برای اولین بار در مناطق فقر نشین ایتالیا ، مردمی که تنها سیر کردن شکم برایشان اهمیت داشت

برای طعم دادن به غذا ،گوجه فرنگی را وارد رژیم غذایی خود کردند.
بعد از آن هم یک کارگر ساده به نام ( رافائل اسپوزیتو ) که در یک نانوایی در شهر ناپل کار می کرد اواخر قرن هیجدهم میلادی تصمیم گرفت چاپلوسی یکی از نان های گرد و تنوری خوشمزه را تهیه کرده و به پادشاه ایتالیا و ملکه مارگاریتا تقدیم کند.
رافائل که به دنبال خلق مزه ای جدید بود با جسارت تمام به سمت گوجه فرنگی و پنیر تازه متولد شده ( موزارلا ) رفت تا بتواند پیتزایی متفاوت خلق کند و شاید با این کار موفق شود نظر ملکه و پادشاه را جلب کرده و به آشپزخانه دربار راه پیدا کند. در همین رویا پردازی ها بود که ایده ای مبتکرانه به ذهنش رسید و دست به کار شد تا در یک اقدام عجیب ، پیتزایی به شکل پرجم ایتالیا درست کند.
برای این کار ، نان گرد و پهنی تهیه کرد و بعد آن را با کمک گوجه فرنگی ، پنیر و ریحان تازه به رنگ پرچم ایتالیا که قرمز ، سفید و سبز است در آورد. ملکه مارگاریتا از این غذای جدید به شدت خوشش آمد و به احترام او این غذا ( پیتزای مارگاریتا ) نام گرفت . رفته رفته تمام مردم ایتالیا به خوردن این پیتزا روی آوردند و پیتزای مارگاریتا یکی از مشهور ترین غذاهای ایتالیایی شد.

یزدان گشت سفیران با سال ها تجربه و کادری متخصص یاری رسان شما عزیزان در زمینه ی اخذ ویزا،وقت سفارت و سفر میباشد.منتظر تماس شما هستیم.

جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

ویزا توریستی ایتالیا

وقت سفارت ایتالیا

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.