دو شهر مهم انگلستان

دو شهر مهم انگلستان

دو شهر مهم انگلستان

منچستر :

شهر منچستر ( Manchester  ) در ناحیه شمال غربی انگلستان قرار دارد . این شهر از جمله منطقه های فوتبال خیر انگلستان محسوب شده و باشگاه های معروف منجستر سیتی در این شهر هستند. همچنین شهر منچستر دارای ۲۶ ورزشگاه فوتبال است . این شهر مساحتی معادل ۱۱۵٫۷ کیلومتر مربع دارد و با ۵۳۰،۳۰۰ نفر جمعیت ، هفتمین شهر پرجمعیت انگلستان محسوب می شود . البته شهرستان منچستر بزرگ ، دارای ۲،۵۵۳،۳۷۹ نفر جمعیت است که دومین منطقه شهری بزرگ انگلستان ، پس از لندن بزرگ به شمار می رود .

شهر منچستر دارای آب و هوای معتدل اقیانوسی است که تابستان های آن ملایم و زمستان های آن سرد می باشد . میزان بارش در این ناحیه کمتر از میانگین بریتانیاست و این میزان ۸۰۶٫۶ میلی متر در سال اندازه گیری شده است.

از لحاظ جمعیتی ، ۶۶٫۷ % از مردم منچستر سفید پوست ، ۱۴٫۴% آسیایی ، ۸٫۶% سیاه پوست هستند . همچنین تعداد مردم چینی در این شهر ، بیشتر از سایر مناطق است. نزدیک به نیمی از جمعیت منچستر ، مسیحی هستند. ۲۵% بدون مذهب و ۱۶% مسلمان .

شهردار منچستر اندی بورنام است.

لیورپول :

شهر لیورپول ( Liverpool ) در ناحیه شمال غربی انگلستان قرار داشته و از همسایگان منچستر بزرگ است. این شهر در سال ۲۰۰۷ ، هشتصد مین سالگردش را جشن گرفت. شهر لیورپول با مساحت ۱۱۱٫۸ کیلومتر مربع ، دارای جمعیتی معادل ۴۷۸،۶۰۰ نفر است که در میان شهر های انگلستان ، رتبه دهم را دارد. این شهر نیز یکی دیگر از نواحی فوتبال خیز انگلستان محسوب شده و باشگاه لیورپول در این شهر قرار دارد.

شهر لیور پول دارای آب و هوای معتدل دریایی است و تابستان های خنک و زمستان های ملایم را تجربه می کند. میزان بارش در این شهر با ۶۸۴٫۳۷ میلی متر در سال ، تقریبا نصف میانگین بارش در کل بریتانیا ست.

جمعیت این شهر در ده سال گذشته رشد بالای ۶ درصدی را تجربه کرده است . حدود نیمی از جمعیت لیور پول را جامعه جوان ( زیر ۳۰ سال ) تشکیل می دهند. در میانگین کلی انگلیس ، حدود ۳۸% از کل جمعیت را جوانان تشکیل می دهند.

شهردار لیور پول جو اندرسون است

یزدان گشت سفیران,مرکز تخصصی وقت سفارت انگلیس در تهران,انکارا,استانبول,دبی,ارمنستان می باشد

جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

وقت سفارت انگلیس

ویزا توریستی انگلیس

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.