رودهای داخلی کانادا

رودهای داخلی کانادا

رودهای داخلی کانادا

در این متن می خواهیم شما را با تعدادی از رود های داخلی و پر آب کانادا آشنا کنیم همه شما با آبشار نیاگارا آشنایی دارید اما شاید ندانید در کانادا رودخانه های پر آب فراوانی وجود دارد که اهمیت آن ها کم از نیاگارا نیست

در جنوب استانهای انتاریو و مانیتوبا چهارتا از پنج دریاچه بزرگ آب شیرین جهان Great Lakes یعنی به ترتیب از شرق به غرب دریاچه های انتاریو Lake Ontario، اری Lake Erie، هیوران Lake Huron و سوپریر Lake Superior قرار دارند.

همه این دریاچه ها بین کانادا و آمریکا واقع شده است

دریاچه سوپریر

دریاچه سوپریر Lake Superior بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان محسوب می شود

رودخانه کلمبیا

رودخانه کلمبیا (به انگلیسی: Columbia River) از رودخانه های بلند قاره آمریکای شمالی ست.

این رودخانه ۲۰۰۰ کیلومتر طول دارد، و از کانادا و دو ایالت آمریکا میگذرد، و قسمتی از مرز مشترک میان ایالات اورگن و واشینگتن را تشکیل می‌دهد.

این خلیج از اطراف به ایالات:نونائوت،مانیتوبا،اونتاریو و کبک محصور شده است.این خلیج به وسیله تنگه هودسن به دریای لابرادور راه دارد.در این خلیج جزایر زیادی وجود دارد که از بارز ترین آنان:جزایر اتاوا،جزیره کوتس،جزایر بلچر،جزیره ماسل و جزیره آکیمیسکی را می توان نام برد.

دریای بوفورت

دریای بوفورت در شمال غربی کشور کانادا واقع است.این دریا به اقیانوس منجمد شمالی راه دارد.این دریا به آلاسکا و سه ایالت کانادا به نام های:یوکون،ایالت شمال غربی و نونائوت راه دارد.

رود ساسکاچوان

رود ساسکاچوان ‫یکی از رودهای اصلی کانادا به طول تقریبی ۵۵۰ کیلومتر است. این رود از کوههای راکی در آلبرتا سرچشمه گرفته و به دریاچه وینیپگ می‌ریزد. دو شاخه اصلی این رود، رود ساسکاچوان شمالی و رود ساسکاچوان جنوبی می‌باشند

رود ساسکاچوان شمالی ‫از یخچالهای طبیعی در کوههای راکی در شرق کانادا سرچشمه گرفته و به ساسکاچوان سرازیر می‌شود. این رود یکی از رودهای تشکیل دهنده رود ساسکاچوان می‌باشد.

حساب های بانکی بدون مالیات کانادا

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.