شهرهای دانشگاهی انگلستان

شهرهای دانشگاهی انگلستان

شهرهای دانشگاهی انگلستان

شهر لیذر

شهر لیذر ( City of Leeds  ) در ناحیه یوکشایر و هامبر قرار دارد. این شهر را سیتی لیذر نیز می نامند. شهر لیذر با ۵۵۱٫۷۲ کیلومتر مربع ، دارای ۷۷۴،۱۰۰ نفر جمعیت است که سومین شهر پرجمعیت انگلستان به شمار می رود . تراکم جمعیت در این شهر ۱،۹۶۷ نفر در هر کیلومتر مربع است که تراکم نسبتا بالایی محسوب می شود.

آب و هوای شهر لیدز بخاطر مجاورت آن را اقیانوس اطلس ، اقیانوسی و معتدل است. این شهر دارای تابستان های ملایم با بارش متوسط و زمستان های سرد و گاهی اوقات یخبندان با بارش برف بسیار است. ماه جولای گرمترین ماه سال در این شهر است و سردترین ماه ، ژانویه است. بطور کلی میزان بارش باران در این شهر بالاست و با ۱،۰۲۴٫۲ میلیمتر در سال به میانگین کلی انگلستان نزدیک است.

حدود ۸۵% از ساکنین شهر لیذر ، سفید پوست هستند، ۶% آسیایی و ۳٫۵% از جمعین را نیز سیاه پوستان تشکیل داده اند . بیشتر افراد شهر لیذر تابع دین مسیحیت بوده و تعداد افراد پیرو اسلام نیز ، مانند میانگین انگلستان است . رشد جمعیت سیتی لیذر از ۱۸۰۱ تا سال ۱۹۷۱ ، همواره رشدی مثبت بوده ، اما پس از آن رشد چشمگیری نداشته است . در سال ۱۹۷۱ ، جمعیت لیذر حدود ۷۱۵،۰۰۰ نفر بود .

شهردار شهر لیذر گری هارپر است

آکسفورد

شهر آکسفورد OXFORD    در شهرستان آکسفورد شایر و در ناحیه جنوب غربی انگلستان واقع شده است . مساحت شهر آکسفورد ۴۵٫۵۹ کیلومتر مربع و جمعیت ان ۱۶۸،۲۷۰ نفر است . با این وجود ، تراکم جمعیت این شهر معادل ۳،۲۷۰ نفر در هر کیلومتر مربع اندازه گیری می شود.

آب و هوای آکسفورد ، آب و هوای دریایی است. میزان بارش نیز در طول سال بخاطر مجاورت این شهر با اقیانوس اطلس ، متغیر است . کمترین میزان دمای ثبت شده در شهر آکسفورد – ۱۶٫۶ درجه سانتی گراد و در سال ۱۹۸۲ بوده است. گرم ترین میزان نیز ۳۵٫۶ درجه سانتی گراد به ثبت رسیده .

دانشگاه آکسفورد که قدیمی ترین دانشگاه انگلیسی به شمار می رود ، در این شهر واقع شده است . این دانشگاه دارای ۴۰% عضو هیئت علمی و ۱۷ % دانشجوی خارجی است . بطور کلی میزان افراد خارجی ساکن این شهر از میانگین کلی انگلستان ، بالاتر است و حدود ۲۵ % از افراد ، غیر سفید پوست هستند.

شهردار شهر آکسفورد ری هامبراستون است.

یزدان گشت سفیران,مرکز تخصصی وقت سفارت انگلیس در تهران,انکارا,استانبول,دبی,ارمنستان می باشد

جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

وقت سفارت انگلیس

ویزا توریستی انگلیس

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.