فرهنگ کشور ایتالیا

فرهنگ کشور ایتالیا

فرهنگ کشور ایتالیا

هنر و معماری در ایتالیا:

ایتالیا محل تولد تعدادی از سبک های معماری در جهان ، شامل کلاسیک رومی ، رنسانسی ، باروکی و نئوکلاسیک بوده است. این کشور برخی از معروف ترین سازه های تاریخی دنیا مانند کولوسئوم و برج پیزا را در خود جا داده و سالانه جمعیت زیادی  را به سمت خود جذب می کند . در فلورانس ، ونیز و رم ، موزه های متعددی وجود دارد اما هنر را می توان در کلیسا ها و ساختمان های عمومی  نیز مشاهده کرد.

شاید از همه مهم تر نقاشی سقف نمازخانه (سیستین) در واتیکان باشد که توسط هنرمند شهیر، میکل آنژ در بین سال های ۱۵۰۸ تا ۱۵۱۲ خلق شد . ایتالیا مهد اپرا و برخی از معروف ترین نمونه های ان نیز به شمار می رود.
اپراهایی مانند  آیدا (Aida ) و لاتراویاتا  ( La Traviata ) اثر جوزپه وردی ( Giuseppe Verdi  ) به زبان ایتالیایی نوشته شده و هنوز هم به زبان اصلی در این کشور اجرا می شوند. خواننده تنور ایتالیایی ، لوچانو پاواروتی ( Luciano Pavarotti ) طی فعالیت های خود ، اپرا را برای عموم مردم قابل دسترس تر کرد. تعدادی خانه مد و فشن جهانی مانند آرمانی، گوجی ، بنتون، ورساچه و پرادا نیز در ایتالیا متولد شدند.

آشپزی ایتالیایی:

آشپزی ایتالیا فرهنگ غذای جهان را تحت تاثیر قرار داده و به عقیده بسیاری ، گونه ای از هنر محسوب می شود. پنیر و پاستا بخش مهمی از غذاهای این سرزمین را تشکیل می دهند.  پاستا ها در شکل ها ، طول ها و عرض های مختلفی تهیه می شوند که از این بین می توان به اسپاگتی، فوسیلی ، لازانیا و لینگوئینی اشاره کرد. برای ایتالیایی ها غذا تنها وسیله ای برای زنده ماندن نیست، غذا خود زندگی آن ها را می سازد و دور همی های خانوادگی معمولا حول محور غذا می چرخند. هیچ دو منطقه ای از ایتالیا غذاهای مشابه نمی خورند. هر منطقه محور اختصاصی خود را در غذای ایتالیایی دارد. برای مثال ، بسیاری از غذاهایی مانند اسپاگتی و پیتزا که عموم مردم به عنوان غذای ایتالیایی می شناسند، در ایتالیا ی مرکزی متولد شده یا در شمال این کشور ، ماهی ، سیب زمینی ها، برنج ، سوسیس ها و گونه های متنوعی از پنیر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. در جنوب ایتالیا بیشتر غذاها حاوی گوجه فرنگی  تازه سس  وفلفل هستند، همچنین  زیتون ، روغن زیتون ،سیر، بادمجان و پنیر ریکوتا از سایر مواد مورد استفاده رایج هستند.

یزدان گشت سفیران,مرکز تخصصی وقت سفارت ایتالیا,تور ایتالیا,وقت سفارت شینگن می باشد

جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

ویزا توریستی ایتالیا

وقت سفارت ایتالیا

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.