مدیریت شرکت های کانادا

مدیریت شرکت های کانادا

مدیریت شرکت های کانادا

-هیئت مدیره و مدیر عامل

مواردی که مدیر عامل باید دارا باشد تا بتوانند این سمت را کسب کند :

۱- حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد
۲- عدم سوء پیشینه وی از سمت دادگاه مورد نظر گرفته شده باشد
۳- یک فرد حقیقی حتما باید این سمت را کسب کند و افراد حقوقی نمیتوانند مدیر عامل باشند
۴- در وضعیت ورشکستگی نباید باشد

-اقامت کانادا

به طور معمول ۲۵ % از مدیران یک شرکت باید ساکن کانادا باشند و اقامت این کشور را داشته باشند و اگر یک شرکت  کمتر از ۴ عضو هیئت مدیره داشته باشد باید یکی از اعضای آن ساکن کانادا باشند. بر این اساس شرکت هایی که در بخش های حمل و نقل به ویژه حمل و نقل هوایی فعالیت میکنند و یا در زمینه مخابرات فعالیت میکنند حتما باید یکی از اعضای هیئت مدیره آنها مقیم کانادا باشند و همچنین شرکت هایی که در زمینه کارهای فرهنگی فعالیت میکنند چه خرد چه کلان باید یکی از اعضای آنها ساکن کانادا باشند.

مدیران شرکت تا سه سال میتوانند به عنوان مدیر عامل انتخاب شوند . لازم به ذکر است به این صورت هیچ جا از قانون ثبت شرکت ها در کانادا مدت زمانی برای مدیر عامل مشخص نکرده است مدیریت یک مدیر عامل با عواملی چون مرگ ، استعفا و یا رد صلاحیت از طرف سهام داران صورت می گیرد که در جلسه ایی فوق العاده و خارج از مجمع تشکیل میشود ودر این مورد تمامی سهام داران و دارای حق رای تصمیم گیری میکنند.

-وظایف مدیران

از آنجا که قلمرو اختیارات مدیریت شرکت بسیار وسیع و گسترده است که طیف گسترده ایی از وظایف و تعهدات را  به وی تحمیل کرده است و این مسئولیت با اعتمادی که اعضای هیئت مدیره به وی کرده اند داده شده است و باید برای حفظ سهام سهامداران تمام تلاش خود را انجام دهد از جمله وظیفه مدیر میتوان به بیمه نمودن تمام سرمایه شرکت اشاره کرد که برای حفظ شرکت در برابر بیمه که از اصلی ترین وظایف وی است و در نظر گرفتن منافع شرکت در شرایط سخت و بحرانی که باید به بهترین نحو ممکن اعمال شود

یزدان گشت سفیران,مرکز تخصصی وقت سفارت , اخذ ویزا مولتی ۵ ساله کانادا و پیکاپ ویزا جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

ویزای مولتی کانادا

مراحل اخذ ویزا کانادا

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.