نمادهای خرافات در کشور ایتالیا

نمادهای خرافات در کشور ایتالیا

نمادهای خرافات در کشور ایتالیا

گربه های سیاه :

از دیگر خرافات ایتالیایی مربوط به گربه سیاه است . این حیوانات معصوم و دوست داشتنی متاسفانه به دلیل رنگشان از قدیم در اغلب فرهنگ های سراسر جهان نمادی بد یمنی و نشان دهنده بد بختی به شمار می امده اند . جالب است بدانید که افراد دیگری نیز هستند که دیدن گربه سیاه را خوش یمن می دانند و در کشور ایتالیا هر دو نظریه بر قرار است .

یکی از خرافات ایتالیایی ها این است که دیدن گربه سیاه بد بختی می اورد اما اگر گربه عطسه کند منتظر خبرهای خوب و خوش اقبالی هستند . طبق امار گرفته شده متاسفانه هر سال نزدیک به شصت هزار گربه سیاه در ایتالیا کشته می شوند و جسد ان ها توسط پلیس کشف می شود .

این قضیه اوج خرافی بودن و باور بر این قضیه و تنفر مردم ایتالیا را از گربه سیاه نشان می دهد و همین باورموجب شده تا صدای بسیاری از از سازمان ها و کمپین حمایت از حقوق حیوانات در ایتالیا و در سراسر جهان به اعتراض بلند شود .

ریختن روغن زیتون : روغن زیتون اهمیت به خصوصی  در اشپزی و فرهنگ ایتالیایی دارد و یکی از خرافات ایتالیایی ها هم در همین مورد است . به احتمال زیاد به دلیل اینکه در گذشته روغن زیتون کالایی بسیار ازرشمند و گران بها بوده ، امروزه اعتقاد مردم بر این است  که ریختنش می تواند برایتان بد یمنی و بد بختی بیاورد . البته اگر ندانسته کمی روغن زیتون روی زمین ریختید می  توانید کمی از ان را پشت گوش هایتان بمالید و این گونه اشتباه خود را جبران نمایید .

شروع سال نو با عدس : مردم هرکشوری غذای ویژه ای را برای سال نو درست می کنند .  مردم ایتالیا هم سال نویشان را با خوردن عدس اغاز می کنند . عدس شبیه به سکه های کوچک پول است و یکی دیگر از خرافات ایتالیایی ها این است که شروع سال با عدس می تواند پول و ثروت را  به همراه داشته باشد . باور اکثر  مردم ایتالیا این است که  هر چقدر هم در اغاز سال بیشتر غذا بخورید ثروت و پول بیشتری به  سمتتان جذب خواهد شد .

گل داوودی : همیشه  دادن گل به عنوان هدیه بهترین  انتخاب است ، اما در این کشور در انتخاب گل کمی بیشتر دقت کنید . در کشور ایتالیا به هیچ وجه گل داوودی به کسی هدیه ندهید . زیرا  در ایتالیا گل داوودی بیشتر برای مجالس ترحیم و برای تزیین سنگ قبر مورد استفاده قرار می گیرد .  ( مثل گل گلایل در ایران )

یزدان گشت سفیران,مرکز تخصصی وقت سفارت ایتالیا,تور ایتالیا,وقت سفارت شینگن می باشد

جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

وقت سفارت ایتالیا

ویزا توریستی ایتالیا

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.