ویزای دانشجویی ایالات متحده امریکا

ویزای دانشجویی امریکا

ویزای دانشجویی امریکا

بسیاری از دانشجویان دانشگاه های آمریکا را مقصد نهایی خود قرار میدهند که این هم به این دلیل است که دانشگاه های آمریکا از بهترین دانشگاه های جهان هستند که دانشجویان مختلف با توجه به سطح تسلط به زبان انگلیسی ، مقطع و رشته تحصیلی ، وضعیت مالی و یا وضعیت بورسیه ، سوابق تحصیلی و… میتوانند از دانشگاه های مختلف آمریکا پذیرش بگیرند.

نکته ی مهم در این روند پذیرش این است که با توجه وضعیت فعلی متقاضی چه استاد و دانشگاهی متناسب با او انتخاب شود.

ویزای دانشجویی برای تحصیل در آمریکا:

وایزای نوع ۱F : این نوع ویزا برای دوره ی تحصیلی بیش از ۶ ماه بوده که دوره ی طولانی مدت محسوب میشوند و مخصوص متقاضیانی میباشد که تقاضای تحصیل در تمام دانشگاه ها و مدارس آمریکا را دارند و البته این نوع ویزا هم متداول ترین نوع ویزای دانشجویی است. این دسته از متقاضیان همچنین میتوانند برای فرزندان زیر ۲۱ سال خود و همینطور همسر خود نیز ویزای نوع ۲F درخواست دهند. اما برای دوره های کوتاه مدت ویا موقت ویزای نوع B1 مناسب بوده که البته به محل دعوت کننده و همچنین نوع دوره هم بستگی دارد . پس از اینکه متقاضیان I-20 و شماره سویس را دریافت کردند باید فرم DS-160 را برای خود تکمیل نموده وهمچنین برای ویزای سفارت مبلغ ۱۶۰ دلار را پرداخت نموده و وقت سفارت بگیرند . همچنین برای SEVIS FEE هم باید مبلغ ۲۰۰ دلار پرداخته شود.

ویزای نوع M1 : این ویزا مخصوص برخی از رشته های فنی حرفه ای میباشد که بقیه شرایط مشابه ویزای نوع F1 میباشد با این نکته که بمنظور درخواست ویزا برای همسر و فرزندان خود ، باید درخواست آنها را به پرونده خود اضافه کنند. شرایط پراداختی ویزای نوع M1 هم مشابه ویزای نوع F1 است.

ویزای نوع J1 : این نوع ویزا مخصوص کسانی میباشد که قصد تدریس در دانشگاه های آمریکا و یا انجام پروژه های تحقیقاتی هستند که این نوع ویزا به نام فرصت مطالعاتی معروف است. برای درخواست این ویزا ابتدا باید با دانشگاه یا موسسه مقصد هماهنگی صورت گیرد و سپس فرم DS-2019 را دریافت میکنند. متناسب با طول دوره ، اعتبار این نوع ویزا هم متغیر است ولی دارندگان این نوع ویزا نهایتا پس از ۲سال باید آمریکا را ترک کرده و در صورت نیاز دوباره درخواست ویزای جدید از همین نوع دهند که این قانون طبق قانون کلی ویزای J1 میباشد. متقاضیان این نوع ویزا برای فرزندان زی ۲۱ سال و همسر خود هم میتوانند ویزای J2 درخواست دهند. برای درخواست این نوع ویزا نیز باید روند دریافت و تکمیل فرم DS-160 و پرداخت ۱۶۰دلار برای سفارت به منظور تنظیم وقت سفارت انجام شود و همچنین مبلغ ۱۸۰$ هم برای SEVIS FEE پرداخت شود.

نکاتی که میتواند تأثیر گذار باشند عبارتند:

  • دارا بودن تمکن مالی
  • نشان دادن family tie
  • داشتن قصد بازگشت به کشور مبدا پس از دوره تحصیل

همچنین با وجود اینکه سفارت آمریکا به متقاضیانی که تسلط کافی بر زبان انگلیسی ندارند هم پذیرش مخصوص به دوره زبان انگلیسی میدهد و با این حال سفارت در پذیرش اینگونه افراد سخت گیری بیشتری دارد به همین دلیل ارتقا سطح زبان انگلیسی امری کلیدی بوده و داشتن مدارک مخصوص به آزمون های مربوط امری مهم و تأثیر گذار خواهد بود. البته در صورت دریافت پذیرش باز هم تضمینی بر دریافت ویزا از آمریکا نبوده و همه چیز به روز مصاحبه ختم میشود که همراه داشتن تمام مدارک در روز مصاحبه کمکتان خواهد کرد. البته این نکته هم قابل ذکر است که در صورت رد درخواست شما باز هم میتوانید چس از رفع نکات منفی دوباره شانس خود را امتحان کنید.

 

ویزای دانشجویی

 

برای مشاهده اطلاعات وقت سفارت آمریکا بر روی لینک زیر کلیک کنید :

وقت سفارت آمریکا

پیکاپ ویزا آمریکا - پیکاپ ویزا کانادا - پیکاپ ویزا انگلیس - اطلاعات ویزا

ویزای دانشجویی امریکا

 

تور دبی

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.