پمپئی شهرمدفون شده درایتالیا

پمپئی شهرمدفون شده درایتالیا

پمپئی شهرمدفون شده درایتالیا

دیدن فوران آتش ازآتشفشان کابوسی است که انسان راوحشت زده می کندودرطول سالها بشر شاهد این رویداد طبیعی بوده است.شهرزیبای پمپئی پیش ازرخداد آتشفشان قریب ۶۰۰ سال درامپراطوری رم دردامنه کوه وسوویوس ناپل بندری زیبا ودیدنی درجنوب ایتالیا بود که رومیان باستان به عنوان ییلاق استفاده می کردندوقدمت آن به قرن هشتم قبل از میلاد می‌رسد.این شهر تاریخی که برخی معتقدند ریشه نام آن از واژه یونانی «پمپو» یا واژه اوسکانی «پمپه» گرفته شده است

به نام پومپی نیز خوانده شده است.دراین کوه وسوویوس آتشفشانی قرارداشت که درسال۷۹ میلادی فوران کرد وسه روز به طول انجامید وسراسر شهر مملو ازخاکستر آتشفشان وگدازه های آتش شد.این گدازه ها وخاکستر به ضخامت سه مترروی شهرراپوشاند ودرواقع شهر مدفون شد.۲۰۰۰ نفر به دلیل آوارشدن سقفها وتنفس گازهای سمی جان خودراازدست دادند.

و پژوهشهای دیگر بیانگر آن است که آن‌ها به خاطر حرارت بالا جان باخته‌اند. بر اساس نامه‌هایی که ۲۵سال پس از این حادثه نوشته شده نشانگر آن است که مردم به خاطر استشمام خاکسترهای آتشفشان خفه شده‌اند. این بندر زیبا تبدیل به یک ویرانه ومخروبه شدو نزدیک به ۱۷۰۰ سال زیر خاکسترهای آتشفشانی مدفون بود .برحسب اتفاق این شهر مدفون شده در سال ۱۵۹۹میلادی کشف شد.

در سال ۱۷۴۸ میلادی بود که کشاورزی که درحال کندن زمین بود، چند مجسمه در خاک پیدا کرد. این کشف منتهی به یافتن شهرفراموش شده ومدفون شده درزیر خاک وخاکستر شد. تابلوهای نقاشی، مجسمه‌های گوناگون، سکه، آینه، قلم و ظروف مختلف از جمله هزاران شیئی بودند که از زیر خاک بیرون آمدند.

این اشیا در حال حاضر در موزه شهر ناپل نگهداری می‌شوند.مکان گردهمایی‌ها، گرمابه‌ها، تعدادی از خانه‌ها و برخی ویلاهای این شهر تاریخی به طور کامل و دست‌نخورده از دل خاکبرداری‌ها بیرون آمد و باستان‌شناسان،این شهر را تنها شهر باستانی بکر ودست نخورده، اعلام کردند.
این شهر تاریخی که جزو میراث جهانی یونسکو بشمار می رود یکی از مکانهای پربازدیدکننده است که همه ساله گردشگران زیادی را جذب خود کرده است.درادامه ازآثار به جا مانده این شهر سخن خواهیم گفت.
با ما باشید وازنزدیک نظاره گر این واقعه تاریخی باشید…

یزدان گشت سفیران,مرکز تخصصی وقت سفارت ایتالیا,تور ایتالیا,وقت سفارت شینگن می باشد

جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

ویزا توریستی ایتالیا

وقت سفارت ایتالیا

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.